بنر تبلیغاتی سایت سیویلان

مرجع دانشجویان و مهندسان عمران - سیویلان

گیشـه مطبوعات ورزشی

ابرار ورزشی - 24 آبان 1397

ویدئـــوهـای ورزشی

خلاصه بسکتبال دالاس ماوریکس - یوتا جاز

ویدئو خلاصه بازیها و گلها

اخبار ورزشی

توضیح مهم درباره هواپیمای تیم ملی (عکس)
سه شنبه, 24 مهر 1397 ساعت 21:27
توضیح مهم درباره هواپیمای تیم ملی (عکس)
هواپیمایی آتا با انتشار متنی به حواشی ایجاد شده پیرامون استفاده از هواپیمای منقش تیم ملی در مسیرهای روزانه پاسخ داده است.

به گزارش "توپ 90"، روز گذشته عکسی در فضای مجازی و در رسانه های مختلف مخابره شد که هواپیمای اختصاصی تیم ملی را در حال پروازهای بین شهری نشان می داد.


هواپیمایی آتا در این خصوص توضیحاتی ارائه داده که در ادامه می خوانید.


« شرکت هواپیمایی آتا طی سال های اخیر، با نگاه ملی به عنوان حامی تیم_ملی فوتبال ایران وظیفه خود را ایفا کرده است. همان تیم ملی فوتبال ایران که طی چند دهه به دلیل نبود پروازهای چارتر و تعویض پروازهای پی در پی و طولانی دغدغه مالی و فکری داشت. این نگاه ملی، طی ماه های منتهی به جام جهانی، با تمام دغدغه های موجود برای تیم، به یک آبروداری ملی ختم شد. به این معنا که هواپیمایی آتا، برای جلوه بصری بهتر، هواپیمایی که برای پروازهای تیم ملی فوتبال اختصاص داده بود را منقش به طرح ویژه بدنه نمود. این حرکت، باعث شد حضور ایران در مسکو بازتاب جهانی یافته و به یک اقدام ملی قابل تقدیر تبدیل شد.


 اما این روزها این خدمت که فارغ از رنگ ها و با نگاه ملی انجام شد، توسط رسانه هایی با امیال رنگی به علامت سئوال تبدیل شده و انگاری که این شرکت هواپیمایی یک فروند هواپیما را تقدیم فدراسیون فوتبال نموده است. معنای بدیهی این اقدام مصداق« آمدیم ثواب کنیم، کباب شدیم» شد.


یعنی در فضایی که نیاز داشتیم، آتا خوب بود، وقتی نیاز برطرف شد آتا به دلیل اینکه یک مجموعه تجاری بوده و باید از پروازهای خود کسب درآمد کند، بد شد. رفتارهایی اینچنین به مرور باعث می شود که مجموعه ها عطای کار را به لقایش ببخشند. سکوت فدراسیون فوتبال هم در این ارتباط باعث تعجب است، نهاد رسمی که سکوتش در جهت منافع رسانه هایی با علایق رنگی است. به معنای بهتر به جای تشکر از‌ این اقدام ملی این‌روزها به زعم عده ای آتا بدهکار شده است.


آنهایی که به تخریب یک شرکت هواپیمایی می پردازند فقط کافی است به این نکات توجه فرمایند،  بیست روز خواب یک هواپیما برای رنگ آمیزی و گذشتن از درآمد بیست روزه یک هواپیما، پرداخت هزینه های سرسام آور پرواز خارجی بدون اینکه مجموعه آتا انتظار تبلیغ توسط فدراسیون را داشته باشد. مجموعه آتا حتی در برنامه های تبلیغاتی پیش بینی شده نیز حضور نیافته و این اقدام را بر مبنای نگاه وظیفه ملی تلقی نمود.


برخی این نگاه ملی را با نگاه رنگی خود رنگ آمیزی نموده و خدمت یک مجموعه را به کشور، به شکل دیگری تعبیر کرده و آن را زیرسئوال می برند و حتی پا را فراتر گذاشته و در موضوعات باشگاهی نیز خدمت فوق به تیم ملی را علیه این مجموعه اقتصادی فرهنگی ورزشی (هولدینگی که آتا ذیل آن قرار دارد) استفاده می کنند.


و این فرار رو به جلو باعث گردیده که این مجموعه اقتصادی فرهنگی ورزشی حتی بعضاً در موضوعات به حق خود در حوزه فوتبال یا چشم پوشی نموده و یا نتواند از حق خود دفاع نماید.